Bewerkt door: Grave Reviews Personeel

Slobodan Beštić als Marko
Katarina Žutić als Lejla
Anđela Nenadović als Jeca

Rating = 2/5 Graves

*** Bevat misschien wat spoilers ***

Samenvatting

A Servian Film (2010) volgt het verhaal van Milos, een ex-pornoster die moeite heeft om zijn vrouw en zesjarige zoon Petar te onderhouden. Tijdens zijn beste jaren stond Milos bekend om zijn vaardigheden op de set, waaronder zijn onberispelijke uithoudingsvermogen en zijn vermogen om lang na de ejaculatie een erectie te behouden. Om deze reden wordt Milos gezien als de ideale kandidaat voor een nieuwe golf van “artistieke” pornografie. Een man genaamd Vulkmir biedt hem een hoofdrol aan in een dubbelzinnige film. Vulkmir onthult echter niet veel informatie over het onderwerp van de film. , biedt hij Milos een verleidelijk bedrag aan dat Milos eenvoudigweg niet kan weigeren.Nadat hij een contract heeft getekend en akkoord is gegaan met de dubbelzinnige voorwaarden, merkt Milos dat hij niet kan ontsnappen aan een spiraalvormige ondergang van pijn, ellende en losbandigheid. Hij wordt gedrogeerd en gedwongen. deel te nemen aan vreselijk traumatiserende en onuitsprekelijke seksuele handelingen.

Gore Factor

A Serbian Film (2010) is waarschijnlijk een van de meest beruchte films in de horrorgemeenschap vanwege de overdreven -top en schokkend verontrustende scènes met bloed. Het staat erom bekend seks te combineren met marteling en dood. De shockwaarde ervan vloeit voornamelijk voort uit de taboeonderwerpen die het behandelt. Sommige van deze taboe-thema’s zijn onder meer verkrachting, pedofilie, incest en necrofilie. voor deze reden waarom een Servische film in verschillende landen is verboden en vaak wordt beschouwd als de meest verontrustende horrorfilm die er is. Hoewel het bloed en de speciale effecten buitengewoon goed zijn gedaan, is de verstrengeling van seks en dood wat deze film echt doet opvallen.

Sommige beruchte scènes bevatten een gedrogeerde Milos die een vrouw gewelddadig van achteren penetreert terwijl hij begint haar te slaan. Kort daarna veranderen de klappen in stoten en tenslotte, wanneer Milos een machete krijgt, hackt hij het hoofd van de vrouw terwijl hij seks blijft hebben met haar onthoofde lijk.

Een andere scène die opvalt is de beruchte ” pasgeboren porno. ” En ja, dit is precies hoe het klinkt. Onmiddellijk nadat een baby uit de vagina van een onbekende vrouw is verdreven, wordt de pasgeborene bij haar weggenomen en verkracht door een grote, brutaal uitziende man. Gelukkig is deze scène niet zo grafisch als sommige van de andere bloedige scènes. Het is gemaakt met schaduwrijk camerawerk en belichting die bedoeld zijn om een snuiftabakfilm te imiteren. Het is veeleer de implicatie van wat er wordt gedaan in plaats van het feitelijke bloed dat deze scène zo verontrustend maakt.

Als de film ten einde loopt, moet Milos blindelings seks hebben met twee levenloze lichamen waarvan de identiteit verborgen is onder een laken. Hij begint seks te hebben met de onbekende lichamen en wisselt van de een naar de ander wanneer hij ontdekt dat de lichamen niemand minder zijn dan zijn vrouw en 6-jarige zoon, Petar. De hulpeloze slachtoffers worden wakker en beseffen wat er gebeurt. Milos, in een vlaag van woede, gaat op een razernij en vermoordt iedereen die hij te pakken kan krijgen op. Hij maakt een van de bemanningsleden af door zijn keiharde, stijve penis in de lege oogkas van de man.

The Grave Review

A Serbian Film (2010) is ongetwijfeld een zeer goed gemaakte en onderhoudende film met geweldig acteerwerk en realistische speciale effecten . Het is vrij uniek in zijn taboe-thema’s, thema’s die niet veel filmmakers zouden durven onderzoeken. De hype dat deze film “de meest verontrustende horrorfilm” is, is echter een beetje overdreven. Het gebruik van bloed en seks als de primaire schokfactor wordt enigszins te veel gebruikt en voelt soms een beetje overbodig.

Het is enigszins moeilijk om deze film te beoordelen vanwege zijn unieke karakter. Het is niet de gemiddelde film die je kunt uitkiezen om te bekijken tijdens een familiefilmavond. Het behandelt enkele zeer verontrustende thema’s die bepaalde mensen kunnen triggeren. je bent gevoelig voor verkrachting, pedofilie, incest of necrofilie, dit is misschien niet de film voor jou. Als je echter denkt dat je deze zonder problemen kunt doorstaan, dan is het ten zeerste aanbevolen. Het lijdt geen twijfel dat je hebt gewonnen ‘ Ik heb hier geen plezier mee!

Om de voorgaande redenen geeft Grave Reviews A Serbian Film (2010) twee graven uit vijf grafrecensies.