Familiereiseskrivere og livsstilsbloggere dele sine beste ferier med en baby

Et spørsmål jeg ofte blir spurt om er , «Hva er de beste stedene å reise med en baby?» Så jeg spurte familiereiseforfattere og livsstilsbloggere om å fortelle hva de beste feriene deres med en baby var …

Hvor de dro…

Hvor de bodde…

Og hva gjorde det flott for familieferie med en baby sammen?

Jeg er glad for å dele historiene deres (inkludert mine!) Nedenfor …

Varadero Beach, Cuba

Beste ferier med baby: Varadero, Cuba

Corinne fra Have Baby Will Travel (me!)

Pre-baby Jeg var ganske reisesnobb, men morskap kastet meg for en løkke. Jeg slet med forestillingen om å forlate huset, aldri tankene å forlate landet! Vi valgte en uke på et all-inclusive-feriested som vår første ferie med en baby, og oppdaget i prosessen at Cuba er et av de beste stedene å reise med en baby.

Cuba er trygt, rent, og kubanere elsker barn. Du får aldri det til å føle at babyen din er en plage. En all-inclusive ferie er lett siden du ikke ed for å sortere ut hvor du skal spise eller logistikken for å få dagligvarer. Hvis du føler deg opptatt av å utforske, kan du bruke et all-inclusive-feriested som hjemmebase, fokusere innsatsen på å planlegge utflukter. Og Varadero er den mest bebygde regionen på Cuba for turister. De fleste skianlegg ligger mindre enn en times kjøretur fra flyplassen.

Men det er de kjedelige greiene. Cubas strender er strålende. Historien er fascinerende. Folket er nydelig. Du kan velge å gjøre så mye eller så lite du vil uten dømmekraft.

Den eneste ulempen med Cuba er imidlertid mangelen på tilgjengelige (eller rimelige) babyartikler som du kanskje trenger på ferie. Min super-dee-dooper babypakningsliste (som jeg er veldig latterlig for) er basert på turene våre der.

Quebec City, Canada

Best Ferier med en baby: Quebec City, Canada

Corinne fra Have Baby Will Travel (meg igjen!)

Jeg var litt modigere når baby nr. 2 kom, så vår første ferie som en familie på fire var i Quebec City, Canada da sønnen min var 10 uker gammel.

Familien er veldig viktig i den franske kanadiske kulturen, så babyer er veldig velkomne uansett hvor du går. Siden Quebec City er over 400 år gammel, er imidlertid ikke noen av gatene og etablissementene så barnevennlige. Men hvis du kan brette vognen din og føle deg komfortabel å la den stå ved inngangen, er babyen din like velkommen på det flotteste hullet i veggen i Vieux Town som de er i St. Hubert (Quebecs elskede uformelle kyllingrestaurant) . Hovedattraksjonene er barrierefrie, og sønnen min bodde i sitt bilbarnesete på hest og vogn.

Quebec City har sjarmen til Europa uten den transatlantiske flyreisen eller den mindre enn- gunstig utveksling til Euro … begge store hensyn når vi leter etter de beste stedene å reise med en baby. Til tross for de mange trappene og brosteinene, er det utrolig gangbart. Det finnes en rekke enkle hotellalternativer og ferieutleie også. I Quebec City kan du spise god mat hvis det er noe for deg, men ikke glem tortur og poutine!

Foto med tillatelse til Mandy fra Ciao, Bambino!

Beste ferier med en baby: Italia

Mandy fra Ciao Bambino!

Vår favoritt familieferie var en nylig tur vi tok utenlands til Italia med datteren vår som var 10 måneder gammel da vi reiste. I løpet av vårt månedslange europeiske eventyr startet vi med den italienske innsjøregionen, det toskanske landskapet og kysten, og endte deretter i den evige by Roma.

Med babyen på slep slappet mannen min og jeg av med vin og fantastisk italiensk mat med utsikt over Comosjøen og den fantastiske utsikten over Alpene i bakgrunnen. På det toskanske landskapet likte vi avslappende dager med babyen vår i de vakre bølgende åsene, hvor utsikten vår så ut som om den var fra et postkort. Vi sugde opp atmosfæren, satt i piazzaene og besøkte lokale markeder i Roma.

Familien vår bodde på forskjellige eiendommer i løpet av måneden, som det familievennlige hotellet Borgo Pignano på det toskanske landskapet. Vi besøkte mange utrolige steder som agriturismo Al Gelso Bianco for et deilig autentisk toskansk måltid. Vår lille kunne ikke få nok av deilig hjemmelaget pasta.

Gjestfriheten på hotellene våre var fantastisk; Ciao Bambino-egenskapene vi bodde på var så imøtekommende med barna. Servitører ville bokstavelig talt underholde Alaria slik at vi kunne nyte måltidet.Barneseng ble alltid satt opp ved ankomst, barnestolen var klar for oss under frokosten, purerte babymatalternativer var tilgjengelige, og rommene våre var alltid beleilig plassert i nærheten av hovedbygningen (og ofte i første etasje). Personalet gjorde virkelig mye for å hjelpe oss og gjøre oppholdet så hyggelig som mulig.

Dette var virkelig en tur for livet, og vi gleder oss til vårt neste eventyr!

Foto med tillatelse til Trina fra Mom Smart Not Hard

Beste ferier med en baby: Washington, DC

Trina fra Mom Smart Not Hard…

En av våre beste ferier med en baby var til Washington, DC da datteren vår var 17 måneder gammel . Du tenker vanligvis ikke på DC som et av de beste stedene å reise med baby eller små barn, men det er så mye å gjøre der.

Vi fulgte mannen min til DC for en konferanse i januar og virkelig fikk mest mulig ut av det. Vi besøkte den botaniske hagen, Air and Space Museum og Museum of Natural History, som var vår lille favoritt. Disse museene er flotte fordi de er innendørs, noe som gjør dem til flotte attraksjoner uansett hvilken tid på året du besøker. Best av alt? De har alle gratis adgang, så hvis babyen eller smårollingen smelter, kan du raskt dra uten å føle at du har kastet bort en haug med penger.

I tillegg til museene besøkte vi også National Zoo. Enhver zoo er flott med barn, men DC zoo er spesielt flott med Pandaene i tillegg til alle de tradisjonelle dyreparkene. Og i likhet med museene er National Zoo gratis å gå inn.

Jeg vil vanligvis ikke anbefale å reise til D.C. i januar på grunn av det kalde været. Men mye moro kan oppleves når som helst på året med et lite barn på slep i USAs hovedstad.

Foto med tillatelse til Eileen fra Families Go

Beste ferier med en baby: Playa del Carmen, Mexico

Eileen fra Families Go!

Da datteren min var 15 måneder gammel, ønsket vi en billig vinterferie. Vi ønsket et kjøkken og et boareal og visste at vi ikke kunne dra nytte av aktivitetene (eller den åpne baren) som gjør alt inkludert. I stedet for et feriested, leide vi en leilighet i Playa del Carmen i Riviera Maya, Mexico, som var perfekt.

Vi hadde en stue og et takterrasse å trekke oss tilbake under lur og etter leggetid. Den lille bodegaen på hjørnet vårt hadde organisk melk, mild meksikansk ost, ferske egg og bittesmå, søte bananer som hun spiste ved gjengen.

Vår offentlige strandstrøk hadde en blanding av lokale familier og ferierende. Hver gang vi dro, ville et barn vandre over for å dele sandleketøyene sine med toten vår.

Playa del Carmen har sin andel av fest på sen kveld, men vi fikk øye på mange familier og eldre par også … Spesielt under våre 6:00 middager som er typiske for ferier med en baby.

Med en motorvei på halvøya var det lett å leie en bil for sightseeing, men vi gikk stort sett mellom stranden, nærliggende restauranter , og bassenget på taket vårt.

Etter å ha løpt rundt i solen på byens lekeplass en morgen, sovnet datteren min lydløst i barnevognen. Jeg benyttet anledningen til å komme inn i et av de billige spaene rundt i byen for en rask massasje. Hun våknet akkurat da massøren var ferdig. Hun følte seg uthvilt, og det gjorde jeg også.

Foto med tillatelse til Stephanie fra Gjennomgående nysgjerrig

Beste ferier med en baby: Colorado Springs & Rocky Mountain National Park

Stephanie fra Consistently Curious …

Vårt siste besøk i Colorado Springs og Rocky Mountain National Park var ikke bare full av fantastiske landskap, men viste seg å være barnevennlig.

Begynnelsen på reisen i Colorado Springs , leide vi et romslig hus med en avslappende uteplass gjennom Airbnb. Det gjorde det perfekte kveldstilbake etter at den lille trakk seg til sengs. Garden of the Gods er et must. Den tidløse skjønnheten i fjelllandskap kombinert med slående arrangementer av uhyrlige røde bergarter gir en fotografs drøm.

Og en naturskjønn motorsti med en asfaltert vandresti gjennom parken skaper en familie med en babyens drøm! / p>

En kort kjøretur tar deg til den eklektiske byen Manitou Springs, som tilbyr mange familievennlige spisesteder, butikker og attraksjoner. Andre barnevennlige steder inkluderer Manitou Cliff Dwellings, Red Rock Canyon Open Space og Air Force Academy.

Rocky Mountain National Park var en bemerkelsesverdig opplevelse. Bear Lake og Sprague Lake er vert for barnevennlige sløyfer som er mindre enn en kilometer lange.

For et ekte Rocky Mountain-eventyr, ta en kjøretur på Trail Ridge Rd. for naturskjønne uttrekk, opprivende kurver og fantastisk utsikt.Vi bodde i en søt Airbnb i den sjarmerende byen Lyons, Colorado mens vi besøkte parken.

Foto med tillatelse fra Austin fra Formative Adventures

Beste ferier med en baby: Charleston, SC

Austin fra Formative Adventures …

Jeg har har alltid ønsket å besøke Sør. Hvilket bedre sted for en ferie med en baby enn Charleston, S.C.? Den har all den søte teene du kan nippe til, gangbare gater, fascinerende historie og til og med et par vannfontener som småbarnet ditt kan løpe gjennom.

Det er så mange ting å gjøre i Charleston S.C. med barn. Gatene i sentrum er enkle med barnevogn, og det er mange parker og åpne områder for å la smårollingen løpe vilt. Sørg for at du går over til Rainbow Row for å se alle de sjarmerende husene. Derfra kan du ta en stopp i Waterfront-parken … bare ta med et ekstra sett med tørre klær. Når du har tilbrakt en dag eller to og hatt kylling og vafler i sentrum av Charleston, er det på tide å utforske de omkringliggende områdene.

Bestill en tur til en plantasje, som den massive Magnolia Plantation, omtrent en -minutt kjøretur fra byen. Ikke gå glipp av Angel Tree, som er litt lenger ute. Det er et enormt eiketre som har sine grener spredt over 17 000 kvadratmeter.
På vei tilbake kan du sjekke ut de mange strendene i området. Det er Folly Beach i vest, og den mer familievennlige Isle of Palms mot øst som har en fin lekeplass.

Samlet sett var dette en av de beste feriene med en baby vi har hatt med vårt 18 måneder gamle småbarn, siden det var så mange morsomme ting å utforske, både for oss foreldre og barnet vårt.

Bilder med tillatelse fra Emma fra Money Can Buy Me Happiness

Beste ferier med en baby: Samoa

Emma fra Penger kan kjøpe meg lykke

Vi reiste til Samoa med vårt 16 måneder gamle småbarn og elsket det absolutt. Vi samlet en leiebil utstyrt med et splitter nytt babybilsete i hovedstaden Apia. Så tok vi fergen over til øya Savai’i. Vi holdt den samme leiebilen, så vi slipper å bytte på fergeterminalen. Det kostet ekstra $ 100 eller så, men det var verdt bekvemmeligheten.

Når vi landet i Savai’i, kjørte vi av fergen og rett til The Savaiian Hotel, vårt hjem de neste fem netter. Dette hotellet var perfekt for en ferie med en baby, da det har omfattende grunnlag for vandring, gjørme-krabbeflekk og en ekstremt uformell atmosfære.

På Savai’i turnerte vi i Afu Aau-fossen. De var morsomme å svømme i, og vannet var rolig nok til å plaske inn med sønnen vår. Vi besøkte også nordsiden av øya og oppdaget mange uberørte strender og en overraskende deilig pizzeria (Leilina’s Pizza), der personalet faktisk underholdt babyen mens vi spiste.

Samoa er en enkel og avslappet tilbake destinasjon for ferier med en baby. Jeg vil anbefale det til alle som ønsker å utforske Stillehavsøyene med en baby på slep.

Foto med tillatelse til Nikki fra Mommy My Way

Best Vacations with a Baby: Bear Lake Reserve, NC

Nikki fra Mommy My Way

The best familieturen jeg har vært på til dags dato var til Bear Lake Reserve da sønnen min var 13-14 måneder gammel. Bear Lake ligger i nærheten av Asheville i North Carolina. Det er en bortgjemt by i nærheten av Blue Ridge Mountains som er bokstavelig talt rett ved en innsjø med utrolig fantastisk utsikt.

Vi bodde i en hytte i nærheten av reservatets klubbhus, slik at vi enkelt kunne nyte noen av fasilitetene på stedet. Hjemmet var massivt og hadde utsikt over innsjøen. Det var fantastisk å våkne til og nyte frokosten på verandaen utenfor.

Dette var den perfekte turen for meg og sønnen min på grunn av hvor vakkert og avslappende det var. Livene våre er gå, gå, gå hele tiden, og vi får sjelden bare sitte og nyte omgivelsene sammen. Vi leide en båt for å besøke sjøen, slappet av ved bassenget, gjorde yoga ute og slappet bare av sammen. Jeg vil gå 100 ganger tilbake!

Foto med tillatelse til Melynda fra Travelling Mel

Beste ferier med en baby: Yellowstone nasjonalpark

Melynda fra Travelling Mel

Yellowstone er flott for babyer!

Yellowstone nasjonalpark ligger praktisk talt i hagen vår, så da vi hadde barn, visste vi at de ville tilbringe mye tid i verdens første nasjonalpark. Det krever litt ekstra planlegging å bringe små til et sted med slike ekstremer – kokende vann, temperaturer godt under null om vinteren, grizzlybjørner og så mange sommerturister – men det er vel verdt innsatsen.

En av våre favoritt ting å gjøre om vinteren er å suge i den kokende elven. Det er ett basseng som er veldig lett å komme inn i, ikke for varmt eller kaldt, og grunt nok til at et smårolling kan stå.I tillegg er det ikke så mye strøm som i de andre flekkene, så de vil ikke vaske bort. Etterpå drar vi til Mammoth Inn for en piknik i Kartrommet mens vi tørker av og drar i oss snøbukser. Det er mindre enn en fem-minutters kjøretur til parkeringsområdet Upper Terrace, hvor vi kan spenne på oss ski og trekke barna i skitrekket på preparerte løyper.

Sommeren bringer babydyr, barnevennlige strandpromenader og enkle stier for å få en vill opplevelse uten for mye anstrengelse. Det er mange markeder og restauranter, noe som gjør det enkelt å sitte og mate babyer og småbarn uten å måtte ta med seg alt. Det er aldri for tidlig å få barna i gang utendørs, og Yellowstone må være et av de beste stedene å gjøre det!

Foto med tillatelse fra Hilarye fra å prikke kartet

Beste ferier med en baby: Alaskan Cruise

Hilarye Fuller fra Dotting The Map

Folk spør meg alltid hva de synes er det beste babyvennlige reisemålet, og jeg svarer alltid uten å nøle et cruise (så lenge babyen selvfølgelig er seks måneder eller eldre). Hvis du tenker på det, er nøkkelen til å reise med en baby enkelhet, bekvemmelighet og fleksibilitet. Alt oppnåelig når du reiser med et flytende hus. Vi lærte så mange fantastiske tips og triks for å ta en baby med på et cruiseskip i løpet av den ferien.

Da min eldste var ni måneder gammel, tok vi henne med på en Alaska-cruise. Det hadde vært en drøm for oss lenge, og vi følte oss ganske glade for å oppnå dette målet med en baby i en tid da mange av våre venner og familiemedlemmer forsikret oss om at våre reisedager var over.

Da vi var ni måneder gammel, kryp datteren vår knapt og spiste for det meste babymat, pleie og kanskje gnagde på en brødpinne her og der til middag. Ansatte på cruiseskipet var veldig oppmerksomme og gjennomtenkte. Servitøren vår på middag visste at jeg alltid skulle bestille yoghurt med full fet yoghurt for å blande inn litt babymat og begynte å bringe den ut for meg hver kveld. De tilbød til og med å blande noen grønnsaker og frukt til henne.

Når som helst babyen trengte en lur (som på det tidspunktet fortsatt var 2-3 ganger om dagen), dro vi tilbake til rommet og la henne ned og nyte litt snacks og sightseeing på balkongen. Hun var lett å ta med en bæresele i hver havn og sjelden bråk. Det er fremdeles å date en av favorittferiene mine hele tiden, for selv som mor føltes det faktisk som en ferie. Det, og selvfølgelig, Alaska er et av de vakreste stedene i verden.

Se også:

• Planlegger du din første ferie med babyen
  • Vesentlige reisetøy til baby
  • Tips for å fly med et spedbarn eller småbarn i alle aldre & Scene
  • Reiseemballasje til baby Lister
  • Reiser du med en baby? Det blir enklere

Write a Comment

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *