Painted Canyon (Norsk)

Mecca Hills Wilderness – Ladder Canyon Trail

En kunstnerpalett med myke pasteller dekker jordens overflate der bergutklipp og gjørme er forskjøvet for hundrevis av år siden av San Andreas Fault. Rosa, røde, grå, brune og grønne farger vasker åsene og kløftveggene og skaper et spektakulært syn. Dette fargerike lerretet er Painted Canyon, en høyvegget, smal kløft gjemt innenfor de 41 300 målene i Mekka Hills rekreasjonsområde i California.

De fargerike veggene i Painted Canyon forbedrer mange av de unike geologiske formasjonene, som avslører sin historiske fortid med utsatte berglag. Forskere har studert Painted Canyon og omkringliggende regioner for å lære mer om innvirkningen av jordskjelv på jordskorpen.

Palo verde og røyketrær er rikelig i hele kløften og storhornet Det er sett sauer, ørkenskilpadder og flekkete flaggermus i Mecca Hills-området. Painted Canyon er et naturskjønt sted for en kort biltur, en tur eller en tur. Det er også et utmerket emneområde for fotografer.

En godt vedlikeholdt, gradert vei (ca. 4 miles) fører inn i sandvasken som går langs canyon (2,7 miles). Det er noen få smale kløfter som du kan utforske videre til fots. Motorkjøretøy er ikke tillatt forbi villmarkens markører.

Stigen Canyon Hiking Trail ligger i Mecca Hills Wilderness-området, som forvaltes av BLM. Fargerike mineralforekomster, smale spaltekløfter og utsikt over Saltonhavet gjør denne turen til en veldig spesiell tur. Stiger er plassert langs slottens canyon for å gjøre det mulig for turgåere å klatre opp tørre fossefall langs stien, og tjene navnet «Ladder Canyon.» > Merknader

Kart: BLM Desert Access Guides # 17 (Palm Springs) og # 18 (Chuckwalla) Mecca Hills Wilderness inneholder nå totalt 26 242 dekar og forvaltes av Bureau of Land Management.

Sted: Cirka 25 km sørøst for Indio i Mecca Hills, som ligger mellom Interstate 10 og Highway 111.

Tilgang: Fra Interstate 10, ta State Highway 195 (Box Canyon Road) til Painted Canyon Road. Følg den graderte grusveien i omtrent 3 miles til du kommer inn i kløften.

Fra Highway 111, når du kommer til Mekka, svinger rett på 66th Ave., som også er State Highway 195. Veien vil sving mot venstre og bli Box Canyon Road. Ta Painted Canyon Road fra Box Canyon Road og følg den graderte grusveien i omtrent 3 miles til du kommer inn i kløften.

Write a Comment

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *