5 fantastiske turer rundt Asheville

Skrevet 07-30-19
Del:

Asheville er det perfekte utgangspunktet for utendørsopplevelser. Asheville ligger i hjertet av Blue Ridge Mountains; Derfor er din perfekte tur mindre enn to timer unna. Du har så mange alternativer å velge mellom, så hvor skal du gå på tur og oppdage skjønnheten i Blue Ridge Mountains? Her er fem forslag til fantastiske turer rundt Asheville for å matche dine ønsker og behov.

Shining Rock Loop Fantastisk utsikt Moderat 15 km
Panthertown Valley Loop Fosser Moderat 6,8 miles
Pinnacle Park Trening Vanskeligst 7 miles
Graveyard Field Loop Hundevennlig Enkel-moderat 5,3 miles
Big Creek Trail Familievennlig Enkelt 4 miles

Prisvinnende Appalachian Fottureventyr

For en fantastisk utsikt: Shining Rock via Art Loeb Trail

Blue Ridge Parkway

Fantastisk utsikt finnes over hele Blu e Ridge Mountains. En kjøretur langs Blue Ridge Parkway vil få deg til å stoppe ved hvert avtrekk for å ta det perfekte bildet av en fantastisk utsikt. Hvis du leter etter fantastisk utsikt til fots i stedet for med bil, anbefaler jeg å besøke Shining Rock Mountain via Art Loeb Trail. Dette området ligger i Shining Rock Wilderness i Pisgah National Forest. Mens du går til Shining Rock, vil du ha flere muligheter til å ta et rett og slett fantastisk 360-graders panoramabilde.

Min foretrukne rute er en 9,7-mils loop: p>

• Avreise fra parkeringsplassen Black Balsam Knob Trailhead utenfor Blue Ridge Parkway.
  • Gå nordover og klatre over Black Balsam Knob og Tennent Mountain på Art Loeb Trail til Ivestor Gap.
  • Fra Ivestor Gap, fortsett på Art Loeb Trail, passerer over Grassy Cove Top gjennom Flower Gap til Shining Rock.
  • Gå tilbake til parkeringsplassen ved å vandre 101 sørgående (også kalt Ivestor Gap Trail).

Geologi

Shining Rock er en stor hvit kvartsformasjon som kan sees i miles glitrende i solen. På turen til dette geologiske underet går du over gressletter og gjennom rododendrontunneler og balsamgranskoger. Når du kommer til utkjøringen av kvarts, kan du trå med forsiktighet når du klatrer opp kvartset for å få et speilbilde. Kvartsutspringene er glatte når de er våte, og et fall herfra ville være farlig.

Dyreliv

Vær på utkikk etter svarte bjørner, da det er en sunn befolkning som bor i disse skogene. .

Skinnende steinvær

Været i Blue Ridge Mountains er stadig skiftende og uforutsigbart. Pass på å pakke varme lag og regntøy, selv når du går på tur om sommeren. Maksimal høyde på denne turen er 6200 fot, slik at du kan se drastisk annet vær på toppen enn ved stien. Jeg anbefaler å gå denne stien i vanntette sko med trekkstenger; deler av stien er steinete og glatte.

Dagstur eller campingtur?

Denne turen gjør en utmerket dagstur, samt en flott backpackertur med mange campingplasser å velge mellom i nærheten av Shining Rock. Hvis du overnatter, klatre opp Shining Rock for å få en fantastisk utsikt over stjernene. Det er påkrevd med bjørnebeholdere i dette området, og brann er forbudt.

Anbefalinger for utstyr:

• Kompass
  • Bærebeholder hvis camping

Komme dit

Hvis du er klar for uhindret fantastisk utsikt mens du går til fots gjennom Blue Ridge Mountains, bør Shining Rock Loop settes på bøttelisten din når du besøker Asheville-området.

Gratis parkering er tilgjengelig på trailhead, som ligger utenfor Blue Ridge Parkway ved MP 420.

50 km

• Ta I-240 W / US 70 W til I-26 E
  • Ta avkjørsel 33 NC-191 mot Blue Ridge Parkway
  • Sving til høyre inn på Blue Ridge Parkway i 3.9 miles
  • Fortsett på Blue Ridge Parkway i 18,4 miles
  • Sving til venstre inn på US-276 N
  • Shining Rock Trail Head parkering vil være til venstre i 2.13 km

Tillatelser

Tillatelser kreves ikke for fotturer eller camping i området Shining Rock Wilderness; gruppestørrelse er imidlertid begrenset til maksimalt 10.

Fottur Shining Rock med en guide

Guided Shining Rock Loop Day Fotturer , Shining Rock Wilderness-backpackerturer og Portered Shining Rock-turer er tilgjengelige. De er en stressfri, spennende måte å komme seg ut i villmarken. Wildland Trekking håndterer tillatelser, utstyr, transport, måltider og en profesjonell guide slik at du kan fokusere 100% på å nyte eventyret ditt.

Alt inkludert Shining Rock Backpacking Trips

For fossefall: Panthertown Valley Loop

Western North Carolina har en overflod av fosser gjemt i skogen . Faktisk er Transylvania County, som ligger i nærheten av byen Asheville, kjent som «Land of Waterfalls.» Men jeg anbefaler å utforske Panthertown Valley og oppdage noen mindre besøkte fossefall mens du er i Asheville-området. Panthertown Valley blir referert til som «Yosemite of the East» og ligger i Nantahala National Forest. Det er et hopp-, hopp- og hopp unna byen Asheville, og absolutt verdt noen få ekstra minutters kjøring. Panthertown Valley Loop Trail fra Salt Rock Gap er en 4,2 mil lang sti som har tre forskjellige fossefall langs denne turen. Denne sløyfen gjør en fantastisk dagstur med campingalternativer over natten underveis.

Området

Et kart og kompass anbefales på det sterkeste når du drar ut i Panthertown Valley. Selv om det er mange løypeskilt underveis, er det lett å ta feil sving og gå glipp av en av disse skjulte fallene. Min første tur i dette området var med en guide. Den andre turen min var med et kart på telefonen min og en turpartner som aldri hadde vandret i dette området. Bestemor Burrell Falls var unnvikende for oss den dagen. Da vi vandret opp og ned den samme stien flere ganger, ba vi andre turgåere om veibeskrivelse. Vi avbrøt til og med en fluefisker for å ta en titt på papirkartet hans før vi endelig fant Granny Burrell Falls. Så ta det fra meg, du vil ta med et kart.

Denne turen er foret med villblomster, blåbær og bjørnebær om sommeren. Du vil gå gjennom rododendrontunneler samt furuskog. Sørg for å ta en avstikker for å se Great Wall, en spektakulær fjellvegg som fortsetter så lenge øyet kan se.

Turoversikt

Når et kart er i hånden (og forhåpentligvis et kompass også), begynn turen din ved å ta Panthertown Valley Trail # 474 fra Salt Rock Gap Parking-området. Se opp for Wilderness Falls Trail # 490 på høyre side. Når du følger Wilderness Falls Trail, se etter at stien svinger skarpt til venstre. Her kan du lytte og se på høyre side for Wilderness Falls, en 60-70 fots foss.

Wilderness Falls

Fra Wilderness Falls, fortsett langs Wilderness Falls Trail # 490 til den er uendelig til Deep Gap Trail # 449. Frolictown Falls vil være på din høyre side i dette krysset. Frolictown Falls er mindre enn Wilderness Falls; det er imidlertid populært blant fotografer.

Frolictown Falls

Fra Frolictown Falls, fortsett på Deep Gap Trail # 449, passerer Wilderness Falls Trail på venstre side. Ta Deep Gap Trail til Granny Burrell Falls Trail # 486 krysser på høyre side. Følg Granny Burrell Falls Trail over Panthertown Creek. Her har du to alternativer. Fortsett først nedover Granny Burrell Falls Trail, og finn Granny Burrell Falls på venstre side. Fossen i seg selv er bare ca 10 meter høy, men den har et flott svømmehull og strand for en piknik lunsj. Det andre alternativet er å ta til høyre og ta Great Wall Trail # 489. Denne stien fører til en gigantisk fjellveggformasjon. Gå forbi campingly og primitive leirer, og begynn å se til høyre for Great Wall. Ta en av spillstiene (stier opprettet av dyr) blant gressene til basen av muren.

Great Wall

Etter å ha sett Great Wall, kan du gå tilbake til Granny Burrell Falls Trail. Sørg for å svinge til høyre i krysset; Granny Burrell Falls vil være omtrent 1/4 miles nedover stien.

For å fullføre denne løkken etter piknik på Granny Burrell Falls, fortsett nedover Granny Burrell Falls Trail (motsatt vei du gikk inn). Granny Burrell Falls Trail er blindvei på Mac’s Gap Trail # 482. Ta til venstre og følg denne stien over en bekk og gjennom en furuskog og et annet primitivt campingområde. Mac’s Gap Trail vil krysse med Panthertown Valley Trail # 474. Ta til venstre her og begynn oppoverbakken til Salt Rock Gap parkeringsplass. Sørg for å stoppe for å få pusten og se Panthertown Valley ved oversikten på høyre side.

Camping / Tillatelser:

Tillatelser kreves ikke for fotturer eller camping i Panthertown; gruppestørrelse er imidlertid begrenset til maksimalt 12.

Panthertown Valley Weather

Vår- og høsttemperaturer: 40-60-tallet Fahrenheit

Sommertemperaturer: 50-80-tallet Fahrenheit

Vintertemperaturer: 20-40-tallet Fahrenheit

• Kompass
  • Piknik

66,9 miles

• Ta I-240 vest til I-26 øst til Asheville lufthavn, avkjørsel 40.
  • Sving til høyre inn på NC 280 i 16 miles til Brevard.
  • I krysset med US 64/276, fortsett rett på US 64.
  • Følg US 64 i omtrent 23 miles .
  • Sving til høyre på Cedar Creek Road (fra stopplyset i Cashiers, ta US 64 øst i 3 miles til Cedar Creek Road).
  • Kjør 3,7 km på Cedar Creek Road.
  • Ta til høyre på Breedlove Road og fortsett 4 miles til Salt Rock Gap parkeringsområde.

Fottur Panthertown Valley med guide

Guidede Blue Ridge fotturer er tilgjengelige. De er en stressfri, spennende måte å gjøre denne turen på. Turselskapet håndterer tillatelser, utstyr, transport, måltider og en profesjonell guide, slik at du kan fokusere 100% på å nyte eventyret ditt. Les mer …

For en treningsøkt: The Pinnacle via West Fork Trail

Interessert i en tur for å oppveie all den strålende maten og libationene du har konsumert mens du besøkte matbyen Asheville? Ønsker du å ta en utfordring? Vil du føle kroppen din jobbe for en belønning, føle lungene puste i den rene luften i Appalachian Mountains, føle musklene dine brenne når du bruker dem maksimalt? I så fall foreslår jeg at du drar vest for Asheville for å klatre West Fork Trail til Pinnacle at Pinnacle Park. West Fork Trail to the Pinnacle er en 7-mils tur som er vurdert som vanskeligst / anstrengende. Etter turen, kjør bare 10 minutter og besøk et av Sylvias lokale spisesteder og bryggerier.

Området

Pinnacle Park ligger i Jackson County nær Sylvia, North Carolina. Pinnacle, som Pinnacle Park får navnet for, er et skarpt landskap som tilbyr 360-graders utsikt. Den ligger i en høyde på 5008 fot og kan sees fra Great Smoky Mountain Expressway. Pinnacle Park er en 1100 mål stor park som eies og drives av byen Sylvia. Faktisk var dette landet opprinnelig byens vannskille. Løypene ble opprettet i 1991 og vedlikeholdes av Pinnacle Park Foundation.

Turoversikt

West Fork Trail går fra parkeringsområdet Pinnacle Park. Stien ligger til venstre for informasjonskiosken. Følg de lilla og gullløypene som tilfeldigvis er Western Universitys skolefarger. Fra første trinn på turen er stien oppoverbakke til Plott Balsam Ridgeline der Pinnacle ligger omtrent 5,5 km unna. Vær forberedt på en høyde på 2000 fot. Stien starter som en dobbeltsporet, steinete sti og ender som en gressletter, ensporsti langs Plott Balsam Ridgeline.

Fisher Creek vil følge deg den første milen av turen. Du vil høre lyden av brusende vann, få et glimt av Fisher Creek som faller over elvesteinene, og hoppe over et endeløst antall bifloder når du vandrer mot toppen. Stien er gjørmete og glatt flekkvis.

Se etter en liten dam og dam som ligger nær begynnelsen av stien. Denne gangen var lager for byen Sylvas drikkevann.

Også langs denne turen vil du se en blandet løvvedskog, bregner og mose som tar over alt. I riktig sesong vil du se rikelig med blomster og blåbær. Dyrelivet trives i disse skogene. Du kan støte på noen bjørneskader (og kanskje til og med en bjørn), så sørg for å gjøre deg kjent.

Om 1/2 mil inn, vil du passere Split Rock (eller Split Boulder), et stort strukturelt vidunder av rock, på høyre side. På East Fork Junction, omtrent 3 mil fra stien, må du ta til venstre og følge The Pinnacle Trail vestover. Det er et skilt i dette krysset. Løypen går nå fra steinete og oppoverbakke til en gressletter, enkeltsporsløype. Campingplasser ligger på 3-milsmerket.

Nær toppen av toppen smalner stien og blir en rododendron og fjelllaurbær tunnel som fører til toppen. Toppet i seg selv er en halvhett skallet med rene klipper og avganger. Vær forsiktig når du beveger deg rundt disse knuste steinene. Utsikten er rett og slett fantastisk.På toppen vil du se på Blackrock Mountain, Plott Balsams, byen Sylvia, Blue Ridge Parkway og Great Smoky Mountains. Mange dager vil du finne deg selv alene på toppen, ettersom få mennesker kommer helt til Pinnacle.

Pinnacle Park Weather

• Snack

48 miles

• Pinnacle Park ligger en vakker 47 mil kjøretur fra Asheville.
  • Ta I-40 vest til avkjørsel 27.
  • Følg US 74 vest til Sylva.
  • Sving til høyre på Steeple Road.
  • Gå rundt 1 / 3 mil og ta til venstre inn på Skyland Drive.
  • Gå en halv kilometer og ta til høyre inn på Fisher Creek.
  • På 4 km går Fisher Creek blindvei inn i Pinnacle Park parkeringsområde.

Tillatelser, avgifter, camping

• Gratis parkering tilgjengelig ved stien
  • Donasjoner aksepteres (og oppmuntres)
  • Tillatelse kreves – gratis, tilgjengelig i trailhead-kiosken
  • Camping tillatt på bestemte campingplasser (heng mat eller bruk bjørn beholdere som bjørn er aktive og til stede i dette området.)

Når skal du gjøre denne turen

Denne stien er åpen i alle årstider. Vær imidlertid forsiktig om vinteren. Det kan være lurt å ta med noen mikrospikes hvis området er isete!

Fottur Shuckstack Fire Tower med guide

Guidede anstrengende fotturer er tilgjengelige. Smokies Paddle and Hike-turen er en guidet tur til Shuckstack Fire Tower i Great Smoky Mountains National Park. Denne turen er en stressfri og spennende måte å gjøre en lignende tur i The Pinnacle. Turselskapet håndterer tillatelser, utstyr, transport, måltider og en profesjonell guide, slik at du kan fokusere 100% på å nyte eventyret ditt. Les mer…

Hundevennlig: Graveyard Fields Loop

The Blue Ridge Parkway

Hvis du besøker Asheville-området, må en kjøretur langs Parkway være øverst på oppgavelisten. Det spiller ingen rolle om solen skinner eller skyene gråter, utsikten og naturen er fantastisk. Hvis du reiser med en firbente følgesvenn, må du ta med valpen på denne utflukten. Sørg for å stoppe ved Graveyard Fields (mil markør 418.8) slik at alle kan strekke bena.

Området

Graveyard Fields er en flat dal som ligger i en høyde av 5320 fot. Den finnes langs Blue Ridge Parkway ved milemarkør 418. Lokal legende peker på to teorier om hvordan dette området fikk et så sykelig navn:

1. En stor vindstorm falt alle trærne i området og etterlater bare stubbene sine. Disse stubbene så ut som et felt med gravsteiner.
  2. Hogst var stor virksomhet tidlig på 1900-tallet i dette området. Trærne ble høstet, og etterlot bare stubber. Disse stubbene så ut som et felt med gravsteiner.

Uavhengig av hvilken navngivningshistorie du velger å tro, herjet en stor brann i 1925, og ødela alt planteliv og jord. Skogen er sakte i bedring. I dag finner du en ung løvvedskog, rikelig rododendron og fjelllaurbær og villblomster (inkludert det unnvikende Trillium). Blåbær er rikelig i juli og august.

Øvre og nedre fall

Kirkegårdsmarker inneholder to fosser : Upper Falls og Lower Falls. Disse fossene blir matet av Yellowstone Prong River. Lower Falls har et flott svømmehull, så det er et populært sted å kjøle seg ned om sommeren. Bare husk at steinene kan være glatte; ikke klatre i noen av fossene. Faktisk, under mitt siste besøk i Upper Falls, opplevde jeg at en ung mann tok et stort fall og gled nedover hele fossen. Heldigvis gikk han bort; armen hans så imidlertid ut til å være brutt.

å bringe valpen

Båndhunder er velkomne på Graveyard Fields, og de er rikelig. Under den siste turen mistet jeg antall hunder jeg passerte. Vær sikker på at du til enhver tid kan kontrollere hunden din, siden dette området er populært blant familier. Også, hvis poochen din ikke spiller bra med andre hunder, er dette ikke den beste turen for din furrige følgesvenn.

Turoversikt

Fra det øyeblikket du parkerer og går ut av bilen, hilser utsikten over Black Balsam og Tennent Mountain deg. Ta et øyeblikk og se forbløffet før du legger ut på turen på 3,3 kilometer. Etter et øyeblikks refleksjon, gå bort til kiosken og ta et bilde av områdekartet. Så før du drar ut i skogen, stopp og sjekk ut toalettene. Ja! Dette løypehodet har flere gropetoaletter og håndrens. En stor lettelse: det er vanskelig å finne et privat sted å bruke «facili-trærne» på dette populære reisemålet.

Min foretrukne tur er egentlig ikke løkketuren. Turen min ser slik ut og er 3.1 mil lang:

• Fra parkeringsplassen går du nedover stien og tar broen over elven.
  • Etter å ha krysset elven, ta til venstre.
  • Følg skiltene og kartet ditt til Upper Falls (litt over en kilometer fra parkeringsplassen).
  • Ha en bite å spise mens du ser på Upper Falls.
  • Gå tilbake i revers.
  • Pass broen som krysser elven på høyre side.
  • Se etter og følg skiltene til Lower Falls (0,8 km fra parkeringsplassen).
  • Hvis det er sommer, ta en dukkert og kjøle deg ned i det kalde vannet i Yellowstone Prong River.
  • Gå tilbake på trinnene dine tilbake til parkeringsplassen.

utstyrsanbefalinger

• Vann
  • Badetøy og håndkle om sommeren
  • Piknik

Graveyard Fields, Milepost 418.8

Permits

Det kreves ingen tillatelser for å vandre i Graveyard Fields.

Parki ng

Avgiftsfri (begrenset) parkering er tilgjengelig på parkeringsområdet og utsikt over MP 418 på Blue Ridge Parkway.

Hvis utsikt over Graveyard Fields er full, må du ikke parkere på gresset. Du får billett.

Når skal du gjøre denne turen

Denne delen av Parkway er stengt om vinteren på grunn av is og snø.

Camping

Ingen camping er tillatt i Graveyard Fields.

Fottur Blue Ridge Fotturer med guide

Guidede Blue Ridge fotturer er tilgjengelige og er en stressfri, spennende måte å gjøre denne turen på. Turselskapet håndterer tillatelser, utstyr, transport, måltider og en profesjonell guide, slik at du kan fokusere 100% på å nyte eventyret ditt. Les mer …

5. Familievennlig: Mouse Creek Falls via Big Creek Trail

Hvis du besøker Asheville med familien, laster barna, besteforeldrene, søskenbarn, tanter og onkler inn i et kjøretøy og drar til Big Creek. Big Creek ligger i Great Smoky Mountain National Park, omtrent 89 km fra Asheville. Great Smoky Mountains National Park er den mest besøkte nasjonalparken i landet og har ingen inngangsbillett.

Big Creek er et perfekt sted å ta med familien for dagen for å nyte naturen. Området har ikke bare turstier, flere svømmehull og salamandere mye, men også et piknikområde komplett med 10 bord og grill. Det er også toaletter med spylbare toaletter.

Området

Big Creek var et tømmerfabrikk og bosetning på slutten av 1800-tallet til tidlig på 1900-tallet før nasjonalparken ble dannet. Big Creek-stien i seg selv er en spor-til-sti-sti. Stien var opprinnelig en smalsporet jernbane som ble brukt til å trekke tømmerstokker fra skogen til møllen. Parkeringsplassen inneholder deler av fundamentet der møllen en gang sto. Hvis du går utenfor stien i Big Creek, finner du rester av møllen, bosetninger, skinner og verktøy. Bare husk at du bør la alt være slik du fant det. Det er en forbrytelse å forstyrre disse restene som ligger i nasjonalparken.

Turoversikt

Stor Creek Trail fottur til Mouse Creek Falls er en enkel 4-mile tur-og-bak tur langs elvekanten. Stien er faktisk før parkeringsplassen til høyre. Løypa er bred nok til å gå side om side og holde den lille i hånden.

Etter 2,5 miles vil du krysse over en trebro. Begynn å se på venstre side etter stier som fører til elven. Det er ingen skilt som markerer Midnight Hole; disse korte stiene fører imidlertid til det perfekte stedet for svømming på en varm sommerdag. Du vil vite at du er på rett sted fordi du vil bli ledsaget av mange andre som nyter det forfriskende vannet i Big Creek.

Fortsett å gå en halv kilometer til og fest øynene på Mouse Creek Falls, en 40+ fots foss renner ut i Big Creek. Igjen vil du ikke se noe skilt som indikerer at du er kommet, men det er hitching-innlegg på venstre side før sidestiene fører til vannkanten.

Hvis du synes Midnight Hole er for overfylt etter ser på fossen, fortsett å vandre ytterligere 1/4 mil. Kryss over den første av to vognbroer. Du finner et annet utmerket svømmehull til venstre for broen. Dette er et perfekt sted for piknik.

Når skal du gjøre denne turen

Big Creek Trail er fantastisk uansett årstid eller vær. På regnfulle dager vokser elven sterkt i størrelse og kraft. På dette punktet er elven ikke lenger trygg å leke i. Etter en snøstorm blir dette området forvandlet til et vinterunderland med istapper som dingler fra bergarter, kaskader og fossefall. Om våren er det enorme blomster.

Camping / Campingplasser

Hvis du er interessert i camping ved Big Creek er det en campingplass på baksiden (campingplass nr. 37) like etter å ha krysset den andre vognbroen på denne turen.Dette er Walnut Bottom, stedet for en gammel tømmerleir. Det er en tre mil lang tur fra Mouse Creek Falls til campingplass nr. 37. Big Creek-stien ender her. Bjørner er ekstremt aktive i dette området. Husk at en matet bjørn er en død bjørn, så les om hvordan du holder bjørnene trygge.

Big Creek

• Vann
  • Badetøy og håndkle om sommeren
  • Piknikutstyr

54,9 miles

• Ta I-40 vestover til Tennessee.
  • Ta avkjørsel 451, Waterville Road (første avkjørsel i TN).
  • Ta til venstre nederst på rampe.
  • Gå under I-40.
  • Følg veien rundt for å krysse Pigeon River.
  • Ta til venstre etter broen på veien som følger elven.
  • Gå forbi demningen / kraftstasjonen på venstre side.
  • Ved stoppskiltet, hold deg rett og gå inn i Great Smoky Mountain National Park.
  • Denne grusveien ender i parkeringsområdet Big Creek.

Tillatelser, avgifter og forskrifter

• Ingen tillatelse er nødvendig for dagsturer.
  • Bac kcountry camping krever tillatelse mot et gebyr på $ 4,00 / person, maksimumsavgift på $ 20,00.
  • Hunder er ikke tillatt på stiene til Great Smoky Mountain National Park.

Fottur Great Smoky Mountain National Park med guide

Guidede Great Smoky Mountain-turer er tilgjengelige og er en stressfri, spennende måte å gjøre denne turen på. Turselskapet håndterer tillatelser, utstyr, transport, måltider og en profesjonell guide, slik at du kan fokusere 100% på å nyte eventyret ditt. Les mer…

Wildland Trekking Hiking Adventures

Som verdens fremste tur- og vandringsselskap, tror Wildland Trekking å koble mennesker til fantastiske omgivelser på fantastiske måter. North Carolina tilbyr en rekke utrolige tur- og trekkingopplevelser. Wildland Trekking gir mange tur- og backpacking-opplevelser i Blue Ridge Mountains og Great Smoky Mountain National Park. Les mer om våre North Carolina fotturer og backpacking-opplevelser.

Hvis du vil vite mer om våre guidede backpacking-turer og alle våre prisbelønte turferier, kan du besøke nettstedet vårt eller ta kontakt med en av våre Adventure Consultants: 800 -715-HIKE

Write a Comment

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *